Cukai 6% tapi servis kena le baiikkk

 
 
Beberapa hari lepas,berita mengenai kenaikan 6% cukai keatas pembelian produk tambah nilai dan pek permulaan bermula 15 september ini telah menjadi buah mulut diseluruh Malaysia.Menurut Perdana Menteri,Datuk Seri Najib,Kerajaan tidak meluluskan permohonan untuk kenaikan kadar cukai 6% dan keputusan ini telah dibuat sendiri oleh syarikat telekomunasi.
 
Apa yang membuatkan pelanggan Telco naik angin adalah kerana kenaikan harga adalah tidak setimpal dengan servis yang diberikan oleh pihak telko.Selain itu,pengguna perkhimatan mereka cukup ramai dan cas yang dikenakan untuk perkhimatan yang sedia ada sudah cukup mahal dan disitu mereka sudah dapat untung yang banyak.
 
Jika ditambahkan dengan kenaikan cukui ini,ini pasti akan menguntungkan mereka dan pada masa yang sama akan membebankan rakyat.
Cukai perkhimatan ini bukanlah satu perkara baru yang dikenakan oleh kerajaan kepada syarikat telekomunasi berkenaan dan sejak perkhidmatan prabayar diperkenalkkan pada 1998,ia telah diserap oleh syarikat telekomunasi itu sendiri.Dengan bilangan pengguna yang meningkat setiap hari,tidak mungkin pihak syarikat tidak mampu untuk menyerap lagi cukai perkhimatan berkenaan.
 
Pagi tadi pun aku terima sms dari celcom pasal nak kenakan cukai 6% ni pada pelanggan.


FOLLOW and JOIN to Get Update!

Social Media Widget SM Widgets




Demo Blog NJW V2 Updated at: 9:45 PM

0 Komen:

Post a Comment

Popular