Kekasih Mengaku Pernah Berzina Dengan Suami Orang

 
Saya terbaca artikel ini di Hmetro dan agak tertarik dengan soalan yang diajukan oleh seorang hamba Allah ini.Soalannya berbunyi:-
SAYA mempunyai teman wanita dan kami sudah kenal lebih daripada dua tahun. Pernah kami bergaduh teruk dan dia terus mengaku berzina sekali di hotel dengan suami orang.
Dia juga selalu mengulangi cerita bahawa tidak semua anak dara apabila bersetubuh buat kali pertama akan keluar darah. Dia kata kakaknya tidak keluar darah pada malam pertama.
Selepas kami berbaik dia membuat pengakuan berzina itu hanya rekaan untuk sakitkan hati saya. Macam mana keadaan saya sekarang?
Adakah saya perlu mempercayai perlakuan zina itu benar atau tidak?
Dan dibawah ini pula adalah jawapan yang diberikan….
ZINA adalah dosa besar dan perbuatan jenayah dalam Islam. Pelakunya pula boleh dikenakan hukum hudud apabila ia sabit sama ada dengan keterangan saksi dan pengakuan penzina sendiri.
Pengakuan zina tidak boleh sekadar rekaan dan main-main kerana membabitkan hukum Islam dan maruah dan kehormatan seseorang. Islam melarang untuk berbuat demikian kerana ia juga membabitkan tuduhan zina (qazaf) kepada orang lain.
Semuanya mempunyai implikasi dan akibat sendiri dalam hukum Islam. Dalam kes pengakuan zina, seseorang itu dibenarkan menarik balik pengakuan itu selepas diberi peluang untuk menarik balik sebanyak empat kali menurut sebahagian ulama (Paizah Haji Ismail 1996: 189-91).
Sekiranya dia tidak menarik balik pengakuan itu, hukum zina dilaksanakan atasnya. Atas alasan ini, saudara boleh menerima penarikan balik pengakuan zina berkenaan.
Islam melihat bahawa maruah dan kehormatan diri perlu dijaga supaya tidak timbul fitnah dan sebagai kepada individu Muslim.
p/s:Apa pendapat anda mengenai perkara ini?Perempuan mempermainkan hukum Islam….


FOLLOW and JOIN to Get Update!

Social Media Widget SM Widgets




Demo Blog NJW V2 Updated at: 9:10 PM

0 Komen:

Post a Comment

Popular