Bila Yahudi Menjejakkan Kaki Ke Malaysia

 

Ilya Grad

Yahudi bangsa yang kalau kita dengar pasti mengamit perasaan marah terutama rakyat Islam Malaysia. Paling kita benci dan juga tidak mustahil jika ada yang akan kata darah orang Yahudi ini dihalalkan sama sekali.

Baru baru ini seorang ahli sukan Muay Thai Yahudi masuk ke Malaysia dan menyertai pertandingan Muay Thai yang dianjurkan oleh Kelab Muay Thai Malaysia. Hangat isu tersebut sehingga dibahaskan dalam parlimen.

"Pertandingan yang dimaksudkan ialah 'Muaythai World Champion' terbitan Image Group dan The Group Entertainment dibawah pengawasan World Muaythai Council (WMC). Ianya telah berlangsung sekitar June 2011 yang lalu di Dewan Putra 3, Kolej Pendeta Za'aba, universiti terbabit dan dianjurkan oleh AXN Astro untuk rancangan 'The Challenger Muaythai' Pertandingan yang menawarkan hadiah wang tunai berjumlah USD$100.000,00 dan gelaran 'Muaythai World Champion' dijadualkan mula disiarkan mulai 15 Sept 2011 ini di AXN (Astro channel 701) dan AXN HD (Astro B.yond channel 721). Seramai 16 peserta telah dari berbagai Negara telah mengambil bahagian antara negaranya ialah Malaysia, Thailand, Israel dan South Africa."


FOLLOW and JOIN to Get Update!

Social Media Widget SM Widgets




Demo Blog NJW V2 Updated at: 10:46 PM

0 Komen:

Post a Comment

Popular