GAMBAR - Isteri Patah Rahang Ditumbuk Suami Kerana Alih Telefon

 
KANGAR: Seorang lelaki bagaikan dirasuk syaitan apabila menumbuk dan menghempas muka isterinya dengan piano mainan anak mereka sehingga mangsa patah rahang kanannya selain cedera di muka dan badan dalam kejadian di rumah mereka di Taman Hijrah di sini, pagi kelmarin.
Kejadian menimpa mangsa, Yusliza Yusof, 25, itu berlaku pada kira-kira jam 9.45 pagi kelmarin apabila suaminya yang berusia 26 tahun berang kerana isterinya itu mengalihkan telefon bimbit miliknya yang dicaj di atas katil dalam bilik tidur mereka ke atas meja.
Lelaki itu menumbuk isterinya beberapa kali selain membaling muka mangsa yang juga seorang suri rumah dengan piano mainan anak mereka menyebabkan rahang kanan mangsa patah.
Tidak cukup dengan itu, suaminya yang bekerja sebagai atendan lori turut memukul kepala mangsa dengan botol tanpa belas kasihan.
Ibu suspek, Rohhana Sidek, 46, berkata, anak kedua daripada enam beradik itu memang seorang yang panas baran, malah dia sendiri pernah cedera dipukul anaknya itu.
Katanya, dia tidak menyangka apa yang berlaku ke atasnya sebelum ini menimpa pula menantunya yang berasal dari Kelantan itu. "Saya sedih dengan apa yang berlaku ke atas menantu saya dan membuat laporan polis sebagai pengajaran kepada anak saya itu kerana perbuatannya sudah melampaui batas," katanya ketika ditemui di sini, semalam.
Katanya, sebelum kejadian itu, suspek memarahi isterinya itu lalu berlaku pertengkaran sehingga menyebabkan dia bertindak ganas.
"Apa yang dilakukan terhadap isterinya yang baru dinikahi setahun lebih itu adalah sesuatu yang melampau dan tidak boleh diterima oleh semua pihak termasuk saya sendiri yang juga ibunya.
"Pada mulanya mereka bergaduh mulut dengan memaki hamun sebelum menantu saya meminta suaminya menceraikannya akibat kejadian berkenaan," katanya.
Rohhana berkata, akibat berang dengan permintaan isterinya, anaknya kemudian menumbuk muka mangsa sebelum mencapai piano mainan anaknya yang kebetulan berada di situ sebelum membalingnya ke muka mangsa.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kangar, Superintendan Abdul Rahman Mohd Noordin berkata, berikutan kejadian itu polis menahan suspek tidak lama selepas menerima laporan.
Katanya, berdasarkan laporan, mangsa yang tidak tahan dipukul bertubi-tubi merayu dan menangis meminta dilepaskan tetapi suspek terus membelasah mangsa tanpa rasa belas kasihan.
"Siasatan mendapati badan mangsa lebam-lebam akibat dipukul, manakala rahang kanannya patah.
"Mangsa yang tidak tahan dengan serangan itu kemudian berjaya melarikan diri dari rumah dan mendapatkan bantuan orang ramai sebelum dihantar ke Hospital Tuanku Fauziah (HTF)," katanya.
Suspek ditahan reman bagi membantu siasatan dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan dengan menggunakan senjata.


FOLLOW and JOIN to Get Update!

Social Media Widget SM Widgets




Demo Blog NJW V2 Updated at: 10:09 PM

0 Komen:

Post a Comment

Popular