Ingatkan Puak Demo Ni Student, Rupanya Stupid!! Patut la Student Suka Merusuh, Ada Orang Dalanm Rupanya.

 
Ramai menghantar emel kepada saya termasuk ibu bapa yang meminta saya memaparkan keputusan pelajar-pelajar yang terlibat dalam demontrasi di UPSI tempoh hari.

Mereka kata jika pelajar-pelajar ini cemerlang dalam pencapaian akademik mereka walaupun aktif berpolitik memang wajarlah AUKU dimansuhkan.

Jadi saya tunaikan sedikit permintaan pelbagai pihak agar segala persoalan yang bermain di benak fikiran masyarakat di luar sana terjawab.

Kita lihat adakah mereka ini terdiri daripada pelajar cemerlang dalam bidang akademik walaupun mereka aktif dalam aktiviti politik?


Jeng...jeng...jeng...

Kita dedah sikit tengok...



Nama : Shazni Munir Bin Mohd Ithnin
Umur : 25 tahun

Bekas pelajar Ijazah Sarjana Muda Sains Gunaan dengan Pengajian Islam, Universiti Malaya. Ditamatkan pengajian kerana pencapaian kurang memuaskan (CGPA bawah 2.0)




Nama : Ahmad Syukri Bin Kamaruddin
Umur : 22 tahun

Bekas pelajar Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS). Tidak menghabiskan pengajian kerana terlalu sibuk berpolitik dan pencapaian akademiknya kurang memuaskan. 
Kini bekerja sebagai pegawai khas Ahli Parlimen Subang R. Sivarasa





Nama : Ahmad Syukri Che Ab Razab
Umur : 27 tahun


Bekas pelajar Universiti Malaysia Sabah (UMS). Diberhentikan kerana pencapaian akademik kurang memuaskan. Meneruskan pengajian di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS). Namun tidak menghabiskan pengajian kerana aktif dalam poltik kerana pencapaian akademik kurang memuaskan.


Kesimpulan :

  • Mereka adalah pelajar-pelajar IPTA pro-pembangkang yang gagal di IPTA. Tetapi selepas diberhentikan pengajian di IPTA kerajaan Negeri Selangor memberikan mereka 'full scholarship' untuk belajar di IPTS milik kerajaan negeri Selangor.
  • Kerajaan negeri Selangor dikatakan menggunakan mereka untuk menjayakan agenda gerakan politik pembangkang di kalangan pelajar-pelajar junior.

Adakah para mahasiswa di luar sana ingin menjadikan mereka yang GAGAL ini sebagai ikon?

Mereka terbukti telah gagal dalam pengajian disebabkan terlalu gila berpolitik. Sehinggakan diberhentikan pengajian di IPTA dek pencapaian akademik mereka yang tidak memuaskan?

Ada yang bertanya apa motif saya paparkan maklumat serta wajah pelajar yang terlibat demontrasi?

Apa saya boleh katakan tiada sebarang motif kerana mereka ini bukan musuh saya, jika mereka hanya aktif berpolitik di kampus. Saya sama sekali tidak peduli apa mereka mahu lakukan.

Tapi mereka terlibat dalam hal-hal politik negara, jadi suka atau tidak berhadapanlah dengan serangan daripada para pengamal media online yang menyokong kerajaan.


FOLLOW and JOIN to Get Update!

Social Media Widget SM Widgets




Demo Blog NJW V2 Updated at: 4:44 PM

0 Komen:

Post a Comment

Popular